Základní pravidla
Roleplay během restartů a nočních hodin: Roleplay by měl vždy pokračovat v plné vážnosti, i během restartů serveru nebo v nočních hodinách. Není přípustné snižovat kvalitu RP kvůli těmto okolnostem.
Více postav ve stejné skupině: Není povoleno, aby se dvě vaše postavy nacházely ve stejné skupinové struktuře (např. gang, frakce, organizace).
Zapojení do stejného příběhu: Měli byste se snažit, aby dvě vaše postavy nebyly zapojené do stejného příběhu. Tím se předejde konfliktu zájmů a udrží se vyšší kvalita roleplaye.
Česká/slovenská jména: Používání českých a slovenských jmen je zakázáno, pokud nemáte dostatečně rozpracované lore postavy.
Odpovídající nick: Je zakázáno používat jakýkoli urážlivý nick na Discordu i ve hře. Jméno a nickname by rovněž neměly obsahovat žádnou reklamu.
Speciální znaky: Používání speciálních znaků (znaků, které nelze napsat běžnou klávesnicí) v nicku a IC jméně je zakázáno.
Každý hráč je povinen dodržovat TOS Fivem!
1. Metagaming
Používání informací mimo herní prostředí: Je zakázáno využívat informace, které získáte mimo hru (např. z OOC kanálů), pro výhodu vaší postavy ve hře.
Získávání informací OOC: Není povoleno vyžadovat od kohokoliv informace mimo herní prostředí (OOC), které nejsou veřejně dostupné na hlavních platformách (např. Twitch, Discord, Portál), pokud by tyto informace mohly ovlivnit vaši postavu v rámci hry (IC).
Šíření informací mezi komunitami: Je zakázáno šířit interní informace mezi různými komunitami nebo frakčními skupinami (např. sdílení informací z jednoho frakčního Discordu do jiného).
2. Mixing
Chování v rámci postavy: Jste povinni se za všech okolností ve hře chovat v souladu s vaší herní postavou (IC).
Desync a technické problémy: Desync (nesoulad v síťové komunikaci) není důvodem k ignorování nebo přeskakování akcí. Vždy je nutné situaci odehrát (erp).
Hlášení bugů: Jakékoliv chyby hry (bugy) je třeba hlásit prostřednictvím příkazu /report, tiketového systému nebo čekárny.
Jazyk v roleplay světě: V herním světě se používá český jazyk, přičemž přejímáme prvky jako tykání, vykání a nadávky. Pokud se v rámci RP mluví o jazyce, používáme angličtinu.
Lore a RP: Nelze se odkazovat na herní lore (historii nebo příběh světa) za účelem zvýhodnění v RP. Zkušenosti, které nebyly řádně odehrány (erp), nemohou být prosazeny prostřednictvím lore.
Reakce na ohrožení: Vaše postava musí adekvátně reagovat na situace, ve kterých je ohrožen její život nebo majetek.
Stav bezvědomí: Pokud je vaše postava v bezvědomí, nepamatuje si nic z průběhu události. Bezvědomí neznamená automaticky "dead screen" (smrt postavy).
Korupce ve státních složkách: Korupce ve státních složkách musí vycházet z logiky a průběhu RP, nikoliv z OOC domluvy nebo lore postavy. Nelze vytvořit novou postavu jen za účelem získávání informací ze státních složek.
3. Gross
Schválení pro citlivé RP: Schválení od všech přítomných hráčů je vyžadováno pouze pro nedobrovolné RP sexuální povahy a trvalé poškození postavy (např. řezání končetin).
Používání mikrofonu při nepříjemných scénách: V situacích hrubého RP není nutné využívat mikrofon. Akce mohou být nahrazeny textovými příkazy, například pomocí /me nebo /do. Není povoleno nutit ostatní hráče, aby křičeli nebo úpěli do mikrofonu.
Nepříjemné situace: Pokud je vám nějaká scéna nepříjemná, domluvte se s druhou stranou v LOOC (lokální OOC chat) a najděte společně řešení.
4. Passive
Identifikace jedince nebo skupiny: Pro jasnou identifikaci osoby nebo skupiny je nutné mít přesné důkazy. Doporučuje se začít s identifikací na úrovni domněnky a postupně situaci rozvíjet. K přímým akcím jsou nezbytné přímé informace a důkazy. Pokud je akce založená jen na domněnce, měli byste RPit strach z možného nepřiměřeného jednání.
NPC v RP světě:
- Město: RPí se jako milionové město, kde jsou NPC všude okolo vás na veřejných místech.
- Venkov (Sandy Shores + Paleto Bay): NPC se RPí pouze tam, kde je skutečně vidíte.
- Veřejné budovy: Všechny veřejné budovy mají NPC RPí pasivně (i když nejsou fyzicky přítomny).
Kamery v RP: Kamery se RPí pouze tam, kde je fyzicky umístěný PROP (objekt kamery). Výjimky tvoří:
- Státní auta,
- Vesty PD/EMS/FD,
- Interiéry státních budov.
Rozvíjení RP s NPC: Pokud chcete rozvinout RP interakci s NPC, doporučujeme založit tiket a tým vám pomůže tuto situaci zvládnout.
5. Pravidlo inventáře
RPení předmětů u sebe: Vše, co máte u sebe, musíte také RPit, že u sebe skutečně máte.
Výjimka pro LSPD/LSSD: Při zabavování věcí mohou LSPD/LSSD použít příkaz /me pro zabavení veškerých věcí osoby (např. "/me zabavuje osobě veškeré věci"). Umístění věcí můžete specifikovat pomocí /me a /do.
Okrádání PD: Je zakázáno okrádat členy PD (policie) o jejich vybavení. Jedinou výjimkou je situace, kdy můžete vzít zbraň (krátkou) po výhře v souboji.
Okrádání o klíče od nemovitostí: Je zakázáno okrádat hráče o klíče od jejich domu nebo vily. Výjimku může udělit administrátorský tým (AT) prostřednictvím čekárny.
6. Character Kill
CK znamená trvalé zabití postavy.
Při udělení CK je nutné zapsat do LOOC:
CK - Jméno postavy
Žádost o schválení CK:
Při udělení CK jiné osobě je nutné požádat A-team o schválení formou „Admin Ticketu“.
Odvolání proti CK:
Hráč se může v případě pochybností obrátit na A-team s odvoláním proti CK.
Navazování na předchozí postavu:
Hráč nesmí navazovat na svou předchozí postavu.
Návrat do frakce po CK:
V případě úmrtí postavy ve frakci se do stejné frakce můžete vrátit až po 7 dnech IRL času.
CK jako poslední možnost:
CK by měla být vždy až poslední možnost v RP.
Doporučujeme také dokumentovat průběh CK, například pomocí OBS v případě řešení sporů.
1. Self-CK
Možnost udělení:
Hráč si může udělit CK sám, aniž by musel žádat A-team.
Zákaz vyhlášení Self-CK:
Je zakázané si Self-CK vyhlašovat za účelem vyhnutí se RP.
Domluva s jinou osobou:
Je možné se předem dohodnout s jinou osobou, že vás zabije a vyhlásíte si CK (musí to být dobrovolné).
2. Situační CK
Žádost o CK:
Pokud hráč neprovádí řádně FearRP nebo se dopouští FailRP, můžete zažádat o CK přes /report.
Dobrovolné udělení:
Můžete si dobrovolně udělit CK, pokud se nacházíte v situaci, která to nabízí (např. nabourání do benzínky, pád z výšky, přejití autem).
Základ příběhu:
Pokud erpíte, že nemáte co ztratit, může CK přijít na základě příběhu, kdy nebude jiná možnost.
3. Jail-CK
Udílení:
Jail-CK může udělit IC soud na základě dostatečného RP přes DOJ.
4. Interní CK
Udílení:
Boss frakce může udělit CK na základě nekvalitního RP nebo porušení interních pravidel frakce.
Nahlášení:
CK musí být vždy nahlášeno ve frakčním ticketu.
Souhlas s CK:
Hráč automaticky schvaluje tento typ CK při vstupu do nelegální frakce.
5. Frakční CK
Žádost o CK na celou frakci:
Je povoleno zažádat o CK na celou frakci prostřednictvím ticketu (pouze na ilegální skupiny).
Požadavky:
Je třeba mít adekvátní důvody a dostatečné informace.
Automatické povolení:
Pokud žádáte CK na celou frakci, automaticky se povoluje i druhé frakci na vás.